fredag 15. mai 2009

Nav bør skamme seg!!!

Etter at finskrisen slo til er det ikke bare konkurser i Norske firma som har hatt en betydelig økning, nå beynner også de arbeidsledige og syke å få inkassobrev i posten oftere enn før. Hvem har skylden fir dette? Nav selvsagt, Nav burde skamme seg!!

Dagbladet skriver i dag om at Tone Ødegården (27) som er gravid i fjerde måned og som lider av Crohns sykdom har måtte låne penger av foreldrene, brukt opp sparepengene sine og har fått kredittkortgjeld og har nå ikke råd til å kjøpe skikkelig mat. Grunnen til alt dette er at hun ikke har fått sykepenger av NAV. Nav burde skamme seg, men de opptrer likegyldige og har ikke medfølelse for folk situasjon.

Jeg trodde ikke at dette skulle skje i Norge i år 2009, Norge. At Norge er kåret til verdens beste land å bo i kan vi vel ikke rope høyt om lenger mener jeg.

Jeg mener at det norske folk bør heller gå i demonstrasjonstog enn i 17mai tog på søndag, og på flaggene bør det stå; Nav bør skamme seg!!!

3 kommentarer:

  1. Jeg er helt enig, la oss lage et denostrasjonstog den 17. Noen som er villig til å bli med?

    SvarSlett
  2. Jeg synes det er så fantastisk at alle hele tiden er helt overbevist om at alt er NAVs feil, jeg. I lokalavisa mi leste jeg om en "stakkars arbeidsledig" som ikke hadde fått penger fra "slemme NAV". Etter hvert innrømte han jo frivillig at han faktisk ikke hadde levert meldekort som han skulle - men FREMDELES skrev avisa om "slemme NAV".

    I denne saken sier jo NAV at "Bruker vet selv hvor saken står". Og NAV kan selvfølgelig ikke uttale seg om enkeltsaker.

    Betaler Kontoristen skatt? Og vil Kontoristen at disse skattepengene ukritisk skal kastes etter dem som får de største avisoverskriftene? Er i så fall Kontoristen bekvem med å betale mye, mye, mye mer i skatt?

    De gangene jeg har hatt behov for penger fra NAV, har jeg fått dem. Den gangen det gikk litt tid, var det fordi jeg ikke hadde skaffet tilstrekkelig dokumentasjon. Jeg tror ikke jeg er noe unntak på noen måte.

    SvarSlett
  3. Det hjelper vel neppe med demonstrasjonstog mot NAV, høres litt rart ut. Å demonstrere mot byråkratiet har aldri ført til noe. De som har gitt rammebetingelsene og vilkårene for en reform, (som det er skapt et inntrykk av er fullført, men som faktisk ikke skal være ferdig før til neste år, og man kanpt kan vente effekten av før om 2-3 år) må vel være riktig adresse? Og her må nok stortinget med alle partier, innføringa av reformen var enstemmig, ta et ansvar. Har lite sans for Erna Solbergs måte å argumentere på, rammebetingelsene er lagt i stortinget, uavhengig av hvilken regjerning som har fått reformen i fanget. Syns stort sett alle partier utviser en total mangel på ansvarstagende.

    SvarSlett